החלמה תזונתית לאחר ניתוח

הצלחה של ניתוח אינה תלויה במהלך הניתוח בלבד אלא במגוון טיפולים נלווים הכוללים גם את התמיכה התזונתית לפני ואחרי הניתוח.

התערבות תזונתית מהירה לאחר ניתוח הינה חשובה במיוחד עוד בימי האשפוז הראשונים לאחר הניתוח, בהתאם להנחיות המתאימות של הצוות הרפואי.

לאחר ניתוח, הגוף מתמודד עם מצבים שונים הדורשים ממנו עבודה מאומצת ולא אופיינית הדורשת תמיכה תזונתית מתאימה. תחילה, על הגוף להתמודד עם החלמת הפצע הניתוחי ע"י איחוי הרקמות המעורבות בניתוח. במקביל, לעיתים על הגוף להתמודד עם דלקות או זיהומים לא צפויים. התערבות תזונתית הינה הכרחית ותורמת לחיזוק הגוף והמערכת החיסונית, כל זאת בכדי לזרז את תקופת ההחלמה.

בכדי להבטיח בריאות תקינה והבראה מיטבית יש צורך מוגבר באנרגיה בכלל ובחלבון בפרט. גם בזמן מנוחה, הגוף צורך קלוריות עבור ההחלמה, ההתאוששות, איחוי הרקמות והשיקום. במקרים בהם התזונה אינה מספקת, הדרישות המוגברות לאנרגיה וחלבון מסופקות ממאגרי הגוף. מאגרי הגוף העיקריים לחלבון הם השרירים. השרירים אינם מיועדים לשימוש כמקור אנרגיה מועדף לחלבון אלא  נדרשים "לתפקיד" זה רק במצבים בהם התזונה אינה מספקת. ועל כן, לצריכה מספקת של אנרגיה וחלבון חשיבות גבוהה במניעת דלדול השרירים – סרקופניה.

ישנם מקרים בהם מטופלים לאחר ניתוח חשים "חוסר תיאבון" מסיבות שונות הנובעות הן מהטיפול התרופתי והן מהמחלה המקורית הנלוות לניתוח. צמצום צריכת מזון עלולה לגרום לירידה לא רצויה במשקל של בין 5-10% מהמשקל המקורי. התערבות תזונתית מתאימה, הכוללת גם תוספות של מזון רפואי חשובה בכדי לעצור את מגמת הירידה במשקל בזמן.

הטיפול התזונתי יכול להתבסס על מתן תפריט אופייני אותו רגיל המטופל לצרוך, אולם במקרה של צריכה מזון נמוכה מידי, הכוללת כ – 50% מהצריכה האופיינית, ניתן להיעזר במזון רפואי. ההמלצה להזנה דרך צנתר על בסיס מזון נוזלי, תינתן במקרים בהם אין אפשרות לצרוך כמות מזון מתאימה ובכדי למנוע תת תזונה.

ירידה לא רצויה במשקל עלולה לגרום לסרקופניה, לכן בתקופה זו יש לצרוך מזונות עתירי קלוריות או לחילופין במקרים בהם יש צורך, להשתמש בהעשרות על בסיס מזון ייעודי – מזון רפואי ניתן להיעזר במזון נוזלי המכיל את כל רכיבי התזונה החיוניים כגון: איזי דיילי, איזי דרינק או איזי מילק 2.

כפי שכבר צוין, גם צריכת חלבונים מוגברת לוקחת חלק חשוב בתהליך ההבראה. לאחר ניתוח יש להקפיד על צריכה גבוהה של חלבונים החיוניים לריפוי מיטבי של פצעים ומניעת ירידה בנפח השריר- סרקופניה. מומלץ להעלות את הצריכה היומית של החלבון לרמה של 1-1.5 גרם לק"ג גוף. כמובן שיש להתייעץ עם גורם רפואי מוסמך בכדי לקבוע את הכמות וסוג החלבון המומלץ.

לחברת איזי ליין מספר מוצרים הנותנים מענה לדרישה מוגברת של חלבון: איזי וואי – חלבון מי גבינה בעל ערך ביולוגי גבוה, הניתן להוספה למזון או להמסה במים/חלב. פרו מס חלבון מי גבינה עם תוספת HMB, מינרלים וויטמינים העשויה לסייע לשיקום והבראת פצעי ניתוח. איזי דיילי אשר יכול להיות מקור יעיל לתוספת חלבון ואנרגיה. אבקת המיד דיי המספקת תוספת אנרגיה וחלבון מהצומח, במליחות עדינה ויכולה להוות תוספת תזונתית לארוחות בשריות או לטבעונים

המוצר נוסף בהצלחה לעגלת הקניות
המוצר נוסף בהצלחה לרשימת המשאלות