תזונה מותאמת לאיזון סוכרים בדם

מחלת הסוכרת הינה מחלה המאופיינת בריכוז גבוה של גלוקוז בדם. המחלה יכולה להופיע כמחלה אוטואימונית המביאה לחסר ייצור הורמון אינסולין (סוכרת סוג 1) או כמחלה מטבולית הנובעת מתנגודת לאינסולין (סוכרת סוג 2). סוכרת מסוג 2 מגדילה את הסיכון למחלות לב וכלי דם, עיוורון, אי ספיקת כליות, קטיעת גפיים תחתונות ומוות מוקדם על פי הנתונים העדכניים ביותר של האגודה הבינלאומית לסוכרת וארגון הבריאות העולמי, סוכרת מסוג 2 מהווה את אחת הבעיות הבריאותיות המהותיות עם שכיחות משוערת של 350-400 מיליון מקרים בשנה ברחבי העולם.

את העלייה העולמית בסוכרת ניתן לייחס בעיקר לעלייה ברמות שומן הגוף ובחוסר פעילות גופנית. השמנה ועודף משקל הפכו בעשרות השנים האחרונות למגיפה עולמית המשפיעה על יותר משליש מאוכלוסיית העולם יחד עם זאת, בעוד שהשמנת יתר ומצב של עודף משקל הם גורמי סיכון מבוססים היטב לסוכרת מסוג 2, חלק ניכר מהחולים מאופיינים בתת תזונה ואף נמצאים לעיתים במשקל נמוך או תקין. בחולי סוכרת הסובלים מתת תזונה נצפה לראות תפקוד חיסוני לקוי, רגישות לסיבוכים הנובעים מזיהומים, עלייה בהתפתחות פצעי לחץ וירידה בתפקוד הכללי.

העלייה במקרי הסוכרת המגיעה עם העלייה בגיל, יחד עם ירידה במסת השריר בגוף מהווה גורם משמעותי להחמרת המחלה.

מסת הגוף הרזה (הרכב הגוף ללא מסת השומן) היא הרקמה שצורכת את רוב האנרגיה בגוף ובין היתר מווסתת רמות גלוקוז, כך ששימורה הוא קריטי בחולי סוכרת.

שנים רבות לפני התפתחות הרפואה המודרנית וההתפתחות הניכרת בטיפול התרופתי, הטיפול התזונתי היווה נדבך חשוב במניעה ובטיפול בסוכרת.

לאחרונה הצטבר מידע רב על חשיבות שילוב רכיבים תזונתיים מסוימים בתפריט היומי  בכלל ובמוצרי מזון ייעודי  בפרט ,לצורך שיפור המצב התזונתי והגליקמי של חולי סוכרת.

חברת איזיליין גאה להציג את DM line

מזון ייעודי נוזלי בטעם וניל המספק מענה יעיל במקרים בהם יש דרישה מוגברת לאנרגיה וחלבון, לצד צורך באיזון סוכרים מיטבי. עם הרכב מבוסס מדעית.

DM line בעל הרכב פחמימות ייחודי המסייע באיזון רמות הסוכר בדם:

איזומלטולוז – דו סוכר המתפרק פי 5 לאט יותר מסוכר לבן (סוכרוז), פחמימה בעלת אינדקס גליקמי נמוך (GI).

האינדקס הגליקמי מדרג את המזונות לפי מידת השפעתם על רמות הסוכר בדם והוא מוגדר כעלייה ברמות הגלוקוז בדם במשך שעתיים לאחר אכילת 50 גרם פחמימות מהמזון הנבדק, וזאת ביחס לעלייה ברמות הגלוקוז לאחר אכילת מזון הביקורת, שהוא לחם לבן או גלוקוז .איזומלטולוז  מאופיין ב- GI נמוך ומאפשר עיכול וספיגה איטיים יותר , כך שרמות הסוכר והאינסולין בדם אינן עולות באופן חד, אלא נשארות נמוכות לאורך זמן .

פרוקטוז – חד סוכר, המוכר גם בשם העממי סוכר פירות, בעל מתיקות מוגברת ביחס לגלוקוז. פרוקטוז משפר את התגובה הלגיקמית בטווח הארוך כחלופה לפחמימות אחרות בתפריט, במקרים בהם נעשה שימוש בכמות קטנה, כמו בתכשיר ה-  DM line.

עמילן עמיד – משפיע לטובה על הרגישות לאינסולין ועל מדדים מטבוליים נוספים החשובים באיזון הסוכר.

עמילן עמיד (Resistant starch ) מייצג מגוון רחב של פחמימות תזונתיות שאינן ניתנות לספיגה, או פירוק ע"י המעי הדק, כך שהוא עובר כמעט ללא שינוי למעי הגס. זוהי פחמימה שמורכבת משרשראות ארוכות מאוד של גלוקוז שמסיבות שונות הגוף לא יכול לפרק אותו, או יכול לפרק אותו חלקית או לאט יותר מאשר עמילן רגיל.  עמילן עמיד עובר תהליכי פירוק על ידי המיקרוביום  במעי בדומה לסיבים תזונתיים.

ניתן לשלב אותו גם בתפריט היומי ממקורות שונים כגון :דגנים מלאים, אפונה, שעועית, בננות ירוקות, חיטה, שעורה ואורז, עמילן שבושל והתקרר-כגון אורז או פסטה ,עמילן תירס, ועוד. 

מלבד סוג הפחמימה, חשוב לשלב  בתפריט היומי מספר מקורות של סיבים תזונתיים , על מנת להאט את ספיגת הסוכר ולשפר את אוכלוסית החיידקים (מיקרוביום) במעי .

סיבים תזונתיים הם למעשה שרשראות ארוכות של פחמימות שהמעי הדק של בני אדם לא מסוגל לפרק ולעכל בעצמו. כתוצאה מכך, הסיבים האלו מגיעים למעי הגס ושם חלקם יעברו פירוק על ידי חיידקי המעי (מיקרוביום) בתהליך של תסיסה (fermentation)המקור לסיבים תזונתיים בתזונה הוא רק מזונות מהצומח: פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים.

מחקרים קליניים רבים הראו כי  סיבים תזונתיים מסייעים בשיפור פרופיל שומנים ,הורדה של רמות הכולסטרול  וה-LDL ,שיפור רמות הסוכר והרגישות לאינסולין, ושיפור בלחץ הדם.  לסיבים התזונתיים השפעה קריטית  על ההרכב, המגוון והכמות של חיידקי המעי מפני  שהם משמשים  כמזון עבור חיידקים שונים שמסוגלים לפרק אותם.

DM line מכיל שילוב מיטבי של  סיבים תזונתיים מסוג FOS (מסיסים)- וסיבי סויה (לא מסיסים) .

תזונה מלאה מחייבת גם שילוב של מיקרונוטריינטים ונוטריינטים נוספים בתזונה היומית. מחקרים מראים שלחלקם ישנה משמעות גדולה באיזון רמות הסוכר בדם.

DM line מכיל אינוזיטול – מרכיב חשוב בתאי הגוף (פוספוליפיד) המהווה חלק חשוב באיתות הורמון האינסולין בתאים ובכך משפיע על רמות הסוכר בדם בצום, על הורדת אחוז ההמוגלובין המסוכרר (Hba1C), ועל הורדת מקרי ההיפוגליקמיה.

DM line מכיל גם מינרלים חשובים כמו – מגנזיום וכרום הפעילים במטבוליזם של גלוקוז ומווסתים את הפרשת הורמון האינסולין בגוף.

DM line עם הרכב אידאלי לאיזון סוכרים:

שומן – 46% מסך הקלוריות מקורן בשומן. ידוע כי כמות שומן גבוהה בכל ארוחה מאטה את ספיגת הפחמימות והסוכרים ממערכת העיכול אל מחזור הדם. ב-DM line השומן מקורו בשמן קנולה ובשמן MCT הקל יותר לעיכול וספיגה.

חלבון – 19% מסך הקלוריות מקורן בחלבון ממקורות שונים ,כולל חלבון מי גבינה (WHEY) שהוא בעל ערך ביולוגי גבוה, מכיל כמות גבוהה של חומצות אמינו מסועפות (BCAA) המסייעות בבניית מסת השריר.

פחמימה – 33% מסך הקלוריות מקורן בפחמימות.

**סיבים תזונתיים – 2% מסך הקלוריות מקורן בסיבים תזונתיים.

  • DM line  משווק באריזות בנפח של 1000 מל'
  • מתאים לשתייה או לשימוש בצינורית כהשלמה תזונתית או כהזנה בלעדית.
  • לפני השימוש ב-DM line  מומלץ להיוועץ עם רופא/ה מטפל/ת או דיאטנ/ית.

מוצרים נוספים לתמיכה תזונתית, המתאימים לאיזון סוכרים בדם:

איזי פייבר מזון ייעודי איזוטוני המספק תזונה מלאה, מאוזנת הכוללת גם סיבים תזונתיים. מתאים להזנה כולית דרך צינורית או כהשלמה לתפריט היומי. נכלל בסל התרופות במספר התוויות. משמש כתכשיר להזנה בלעדית ומתאים גם לחולים הסובלים מסוכרת.

במחקר קליני אשר עקב אחר חולים המוזנים באופן בלעדי על ידי תכשיר האיזי פייבר, נמצאה ירידה ממוצעת משמעותית של כ- 35% ברמות הסוכר.

אנין – אבקה מסיסה להכנת פודינג עשיר בקלוריות וחלבון ,בטעם וניל  ,לטיפול בחוסר תיאבון וירידה במשקל, במצבי עקה,בהחלמה מניתוח או ממחלה קשה, מתאימה גם במקרים של הפרעה בבליעה. אנין מכילה חלבון מי גבינה, אינה מכילה סוכר או ממתיקים מלאכותיים.

איזישייקאבקה מסיסה להכנת שייק עשיר בקלוריות וחלבון, על בסיס חלבון מי גבינה. איזישייק ניתנת לשילוב במזונות נוספים כמו דייסה, שמנת, גבינה, תערובת עוגה/ פאנקייק ועוד. איזישייק אינה מכילה תוספת סוכר או ממתיקים מלאכותיים. בשל ריכוז השומן הגבוה ניתן לשלב אותה בתפריט היומי של מטופלים הסובלים מסוכרת.

מיד דיי – אבקת העשרה טבעונית המיועדת חהעשרת התפריט בקלוריות וחלבון מן הצומח. מיד דיי מכילה חלבון סויה. האבקה במליחות מעודנת ומשתלבת נפלא במגוון מאכלים לדוגמא – מרק, פירה, רטבים, פשטידות וכו'… ללא תוספת סוכר. בהשגחת בד"צ עדה חרדית

המוצר נוסף בהצלחה לעגלת הקניות
המוצר נוסף בהצלחה לרשימת המשאלות
בודק...