סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים מוגדרים כרכיבי תזונה שמקורם מצמחים שאינן עוברים פירוק ע"י אנזימי העיכול של גוף האדם

הסיבים התזונתיים עוברים פירוק מסוים ע"י החיידקים המצויים במעי הגס. למרות שהסיבים לא נספגים הם חיוניים לחיים השיתופיים עם "החיידקים הטובים" השוהים בדרך קבע במעי.

הסיבים אלו נמצאים באופן טבעי במוצרי מזון צמחיים כגון: פירות, ירקות, קטניות, לחם מלא, אורז מלא אותם חשוב למלא בתפריט בריא ומגוון.

סיבי תזונה שונים נמצאים בחלקי הצמח השונים, בקליפות הירקות והפירות וגם בתוך הצמח עצמו.  לכן חשוב לאכול את מכלול הירק או הפרי ולהימנע ככל האפשר מקילוף או עיבוד הירקות והפירות לפני האכילה.

יש הנוהגים לחלק את  הסיבים לשתי קבוצות עיקריות: סיבים לא מסיסים ולסיבים מסיסים. הסיבים הלא מסיסים חשובים ליצרית תוכן מעי תקין, לעומת זאת הסיבים המסיסים מתפרקים ע"י חיידקי המעי וחשובים לבריאות בכלל ולבריאות המעי בפרט. מידע נוסף ניתן לקרוא במאמר סיבים פרה ביוטיים.

לסיבים תכונות מגוונות וייחודיות, לעיתים אפילו מנוגדות ביניהן. תכונת ספיחת מים (העלאת צמיגות) המאפשרת פעילות מעי תקינה וריקון המעי באופן מיטבי. אולם, בצריכת נוזלים קטנה מהרצוי הסיבים עלולים לגרום להאטה בפינוי המעי ולעצירות.

חלק מהסיבים עלולים גם להאט את מעבר המזון במערכת העיכול, בעיקר בחלק העליון של המעי. במקרה כזה חשיפת המזון למעי תהיה הדרגתית ולכן מוצרים המכילים סיבים יכולים לסייע באיזון סוכר בכלל ולחולי סוכרת בפרט עקב הספיגה האיטית המתבצעת.

סיבים תזונתיים מהווים מצע גידול חיובי לחיידקי המעי הגס. במעי הגס החיידקים מפרקים את הסיבים התזונתיים למקורות אנרגיה המשפרים את פעילות המעי, חידוש תאי המעי וספיגת המזון, וייצור ויטמינים.

ההמלצות לצריכת סיבים תזונתיים הינה כ – 14 גרם סיבים לכל 1000 קק"ל שאנו צורכים. כמות זו ניתן לצריכה רק אם נקפיד לצרוך פירות, ירקות, מזון מהצומח ומזון עם העשרה של סיבים.  חשוב להקפיד על צריכה מתאימה של סיבים בכל הגילאים בכלל ובגיל השלישי בפרט.

בשל החשיבות בצריכת סיבים תזונתיים חברת איזי ליין שילבה במגוון מוצריה סיבים תזונתיים.

איזי פייבר מזון נוזלי רפואי, מכיל סיבים תזונתיים המסיעים על פעילות מעיים תקינה.

איזי מילק 2 – מזון רפואי נוזלי כמות גדולה של סיבים ממקור שונה מהמצוי באיזי פייבר. שילוב של שני התכשירים יחד מבטיח מגוון לסוג הסיבים התזונתיים. גם בהעשרה התזונתית.

DM line – מזון רפואי נוזלי לתמיכה תזונתית ואיזון רמות סוכר בדם- 2 סוגים של סיבים תזונתיים – FOS (אינולין) וסיבי סויה המאטים את ספיגת הסוכר ומשפרים את אוכלוסית חיידקי המעי (מיקרוביום).

איזי שייק – אבקה להכנת משקה פרה ביוטי עשיר בקלוריות, חלבון וסיבים המסייעים על פעילות המעי ועל ספיגת המזון.

סיבים תזונתיים
המוצר נוסף בהצלחה לעגלת הקניות
המוצר נוסף בהצלחה לרשימת המשאלות
בודק...