גוואקמולה

מספר מנות: 2 מנות

גודל מנה: 3-4 כפות (160 גרם)

זמן הכנה: 10 דקות

מצרכים‭:

אבוקדו בינוני/ חצי אבוקדו גדול (150 גרם)

1 עגבניה בינונית‬

חצי‭ ‬לימון‭ ‬סחוט‭ ‬או‭ ‬לפי‭ ‬הטעם

1 כף שמן זית 

מלח‭ ‬ופלפל‭ ‬לפי‭ ‬הטעם

3 ‭‬כפות‭ ‬מיד‭- ‬דיי / 1 כף איזי וואי (15 גרם)

אופן‭ ‬ההכנה‭:‬

קולפים ומועכים אבוקדו בקערה בינונית עם מזלג עד לכדי מחית רכה. קוצצים את העגבנייה דק. מוסיפים לקערה את העגבנייה יחד עם כף שמן זית, חצי לימון סחוט ומלח לפי הטעם. מוסיפים גם מנה של אבקת העשרה מיד-דיי או איזי וואי. מערבבים היטב וטועמים לתיקון תיבול.

התאמת‭ ‬מרקמים IDDSI‬ :

IDDSI 4ללא‭ ‬העגבנייה.‭ ‬את‭ ‬הממרח‭ ‬מערבבים‭ ‬היטב‭ ‬בבלנדר‭ ‬מוט‭ ‬או‭ ‬מעבד‭ ‬מזון‭ ‬עד‭ ‬לכדי‭ ‬מחית‭ ‬חלקה.‭ ‬בבדיקת‭ ‬הטיית‭ ‬כף,‭ ‬הממרח‭ ‬ייפול‭ ‬מהכף‭ ‬וישמור‭ ‬על‭ ‬צורתו,‭ ‬ותישאר‭ ‬שכבה‭ ‬דקה‭ ‬מהממרח‭ ‬על‭ ‬הכף. ‬במרקם‭ ‬זה‭ ‬הממרח‭ ‬יתפשט‭ ‬מעט‭ ‬מאוד‭ ‬על‭ ‬צלחת‭ ‬שטוחה‭.‬

IDDSI 5 חורצים‭ ‬סימן‭ ‬של‭ ‬X‭ ‬בתחתית‭ ‬העגבנייה. ‬חולטים‭ ‬את‭ ‬העגבנייה‭ ‬במים‭ ‬רותחים‭ ‬למשך‭ ‬כדקה‭ ‬ומוציאים‭ ‬מיד‭ ‬לקערה‭ ‬עם‭ ‬מי‭ ‬קרח.‬ לאחר‭ ‬מכן‭ ‬קליפת‭ ‬העגבנייה‭ ‬תיקלף‭ ‬בקלות.‭ ‬חותכים‭ ‬את‭ ‬העגבנייה‭ ‬ל‭-‬2 ‭ ‬ ומוציאים‭ ‬את‭ ‬הליבה‭‬ (גרעינים). ‬יש‭ ‬לקצוץ‭ ‬את‭ ‬העגבנייה‭ ‬דק‭ ‬מאוד, ‬בגודל‭ ‬שלא‭ ‬יעלה‭ ‬על‭ ‬4‭ ‬מ‭"‬מ‭ ‬רוחב‭ ‬ו15‭ ‬מ‭"‬מ‭ ‬אורך (‬לאוכ‭' ‬מבוגרת) או‭ ‬2‭ ‬מ‭"‬מ‭ ‬רוחב‭ ‬ו‭-‬8‭ ‬מ‭"‬מ‭ ‬אורך ‭)‬לאוכ‭' ‬ילדים‭.(‬

*יש לבדוק שחתיכת עגבניה נמעכת בקלות בין האצבעות לפני הוספה לממרח.

ערכים‭ ‬תזונתיים (מנה אחת עם עגבניה):

סימון תזונתי  מנה עם מיד – דיי מנה עם איזי וואי
קלוריות (אנרגיה) 306 221
חלבונים (גרם) 7 7.6
פחמימות (גרם) 22.1 18.3
שומנים (גרם) 22.1 9.7

המוצר נוסף בהצלחה לעגלת הקניות
המוצר נוסף בהצלחה לרשימת המשאלות