תזונה בגיל השלישי

תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם. עם הארכת החיים חשוב מאוד להתייחס בין היתר גם להתפתחות ההמלצות התזונתיות במהלך החיים והתאמתם לגיל השלישי. קשה להגדיר מהו הגיל השלישי כך שבפסקה זו נדון בחשיבות התזונה לאנשים בני 75 ומעלה.

חשוב לציין כי המלצות לתזונה נכונה ובריאה הינם חלק בלתי נפרד מניהול אורח חיים בריא בכל שלבי החיים. לכן המלצות אלו נכונות גם לגיל השלישי. אוכלוסייה בעלת תוחלת חיים גבוהה מאופיינת לרוב בקיום אורח חיים בריא. אורח חיים זה לרוב יכלול שתיית אלכוהול מתונה, צריכת בשר בקר באופן מתון, צמחונות מבוקרת, פעילות גופנית סדירה והתמודדות בריאה במצבי לחץ.

אחד השינויים הבולטים בהמלצות התזונתיות לגיל השלישי הוא החשיבות על שמירת משקל תקין. מסתבר שמעל גיל 70 תת משקל מנבא תחלואה והידרדרות במצב הגופני והרפואי. אפילו ירידה של 10% מהמשקל הרצוי עלול לגרום לנזקים משמעותיים בבריאותנו. לכן תחילה חשוב להקפיד ולאכול כמויות מזון מספקות ובמקרים בהם יש קושי חשוב להתאים מנות עשירות באנרגיה.

העשרה תזונתית

ישנם מקרים בהם יש מקום להיעזר בהעשרות תזונתיות על בסיס אבקות כדוגמת איזי שייק בטעם נטרלי, אשר ניתן לשלב בכל מנה חלבית או מיד דיי בטעם נטרלי, בעל מליחות עדינה , אותו ניתן גם לשלב במגוון מנות מלוחות. במקביל ניתן לעשות שימוש במגוון תכשירים נוזליים המיועדים להעשרת התפריט דוגמת איזי מילק 2, DM LINE או איזי דרינק המספקים תחליף לארוחה מלאה חלבית או פרווה בהתאמה.

מדוע חשוב לשים דגש על התזונה בגיל השלישי

עם העלייה בגיל, ספיגת החלבון וניצולו מהמזון יורדת לכן יש חשיבות גדולה מאוד לצרוך כמות נאותה של מאכלים עשירים בחלבון. לחלבון בתפריט היומי שני מקורות: מהחי לדוגמה מוצרי בשר, חלב וביצים. מקור נוסף הוא חלבון מהצומח – קטניות וקינואה. אולם במקרים בהם שילוב של מגוון מזונות מהתפריט האופייני בעייתי ,מומלץ לשלב העשרות תזונתיות מתאימות כדוגמת איזי דיילי תכשיר נוזלי בטעם וניל עדין עם תכולת חלבון גבוהה. בנוסף ניתן לשלב אבקת חלבון מי גבינה – איזי וואיחלבון מי גבינה עשיר בחומצות אמיניות הכרחיות הנספגות במהירות ומהוות אבן בניין לשריר ולאיברים הפנימיים בגוף.

שינוי נוסף המאפיין את הגיל השלישי הוא ירידה בצריכת הירקות ופירות. ישנן סיבות רבות הגורמות לשינויים אלה בתפריט היומי בין היתר קושי בביצוע קניות בסופר, קושי בבישול, ובכלל ירידה אופיינית בתאבון. בכל מקרה חשוב מאוד ששינוי זה לא ילווה בירידה בצריכת הוויטמינים. ויטמינים חשובים לאורך כל מעגל החיים. עוד בזמן ההיריון ישנה חשיבות יתרה להשלמת צרכי הוויטמינים של העובר בכדי למנוע מומים. יש לתת דגש על צריכת ויטמינים נאותה גם בגיל השלישי לא פחות מכל שלב אחר בחיים. ויטמין B12 לדוגמה, חיוני לתפקוד נוירולוגי תקין. בין היתר ירידה ביכולת הקוגניטיבית יכולה להיות מושפעת מרמות ויטמין B12 נמוכות. דוגמה נוספת היא ויטמין D האחראי על ספיגת סידן מהמעי לדם ולעצמות. ויטמין D שותף גם לשיפור היציבה ולתפקוד הכללי. איזי גולדן אייג' הינו מולטיויטמין המורכב ע"פ המלצות משרד הבריאות לגיל המבוגר. מולטי ויטמין זה מכיל מגוון ויטמינים ומינרלים להשלמת התפריט היומי בצורת קפסולה קטנה הניתנת לפתיחה.

תזונה בגיל השלישי
המוצר נוסף בהצלחה לעגלת הקניות
המוצר נוסף בהצלחה לרשימת המשאלות
בודק...