סוכרת בגיל המבוגר

סוכרת הינה מחלה המאופיינת בחוסר יכולת של תאי הגוף לאזן את רמות הסוכר בדם. הסוכר מתפנה מהדם אל תאי הגוף בעזרת קולטנים המגיבים להורמון האינסולין. סכרת של הגיל המבוגר מאופיינת בעיקר בכך שתאי הגוף לא מזהים את האינסולין ולא מאפשרים את הפינוי הרצוי של הסוכר מהדם. רמות גבוהות של סוכר בדם גורמות לפגיעה משמעותית בכל איברי הגוף. האיברים הרגישים ביותר הם נימי הדם האחראים למעבר החמצן לרקמות השונות.

שמירה על משקל תקין והקפדה על פעילות גופנית הינם גורמים המקטינים את הסיכוי לחלות בסוכרת. משקל עודף המלווה בירידה בנפח השריר (סרקופניה) עלולים לגרום לעמידות גבוה יותר לאינסולין ובכך לחוסר איזון ברמות הסוכר בדם.

שכיחות הסוכרת גדלה עם העלייה בגיל. שליש מהאוכלוסייה המבוגרת מאופיינת ברמות סוכר לא מאוזנות. השינויים ברמות הסוכר מתבטאים הן ברמות גבוהות של סוכר והן ברמות נמוכות מהרצוי. שינויים אלה משפיעים לרעה על היכולת הקוגניטיבית ועלולים להאיץ את תופעת הדמנציה – ירדה קוגניטיבית.

העלייה בגיל מלווה לעיתים קרובות בירידה בתפקוד היומיומי ומשליכה על הפעילות הגופנית השגרתית שמבוצעת .כתוצאה מכך התהליך הטבעי של ירידה בנפח השריר (סרקופניה) מואץ. לכן ישנה חשיבות גבוהה להקפיד על איזון הסוכר.

איזון הסוכר בגיל המבוגר

יש לציין כי איזון הסוכר בגיל המבוגר שונה מאיזון הסוכר בגיל צעיר. בראש ובראשונה בגיל זה חשוב לשמור על תפריט מאוזן ומספק. תפריט שכזה חייב לכלול את כל רכיבי המזון הרצויים כולל חלבונים, שומנים ופחמימות. חשוב לאזן את כל המנות המומלצות עם רמות הסוכר ולצרוך כמות פחמימות בהתאם. חשוב לעודד אכילה המאפשרת אספקת אנרגיה וחלבון בהתאם לדרישות היומיות בכדי למנוע תת תזונה. תפריט עם הגבלות רבות המונע אכילה נכונה בכדי לשמור על איזון סוכר עלול לגרום לתת תזונה ולהאיץ תהליכי הזדקנות לא רצויים בגיל המבוגר. לכן חשוב לשמור על תפריט מאוזן בכדי לשמור על רמות סוכר בגדר הסביר וזאת מבלי לגרוע מצריכת רכיבי מזון החיוניים לשמירה על תזונה מאוזנת ומזינה.

בכדי להבטיח תפריט מאוזן, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי המודע למכלול ההמלצות התזונתיות במקרים מסוג זה.

איזי פייבר הינו תכשיר המיועד להזנה מלאה, מכיל סיבים תזונתיים ללא טעם דומיננטי. מנה של איזי פייבר מספקת השלמה מאוזנת לתפריט היומי ומאפשרת על שמירה של רמות הסוכר.

איזי מילק 2 הינו תכשיר מרוכז במיוחד, מנה אחת מספקת כ- 500 קק"ל. כיוון שהתכשיר מכיל כמויות גבוהות של שומן וסיבים מסיסים המסיעים לאיזון הסוכר ניתן לנסות ולעשות שימוש במוצר גם במקרים בהם הסוכר אינו מאוזן באופן קל.

DM line תכשיר מרוכז חלקית, עשיר בחלבון וקלוריות, בטעם וניל, בתוספת סיבים תזונתיים והרכב פחמימות ייחודי לאיזון הסוכר בדם.

לאיזי ליין מגוון מוצרי מזון רפואי

המוצר נוסף בהצלחה לעגלת הקניות
המוצר נוסף בהצלחה לרשימת המשאלות